Afvallen met Weg met de Weegschaal

Geef vorm aan je leven én je lichaam met Weg met de Weegschaal:

  • Focussen op wat je graag wilt, in plaats van op wat er niet mag;
  • Met je lichaam samenwerken, zodat het kan doen wat jij wilt;
  • Alle aandachtspunten meenemen: voeding, bewegen, slaap en ontspanning;
  • De juiste achtergrondinformatie verzamelen, zodat je weet waar je mee bezig bent;
  • Keuzes maken die bij je persoonlijkheid en je situatie passen;
  • Leren hoe je jezelf ‘aanstuurt’;
  • De verbeteringen goed doseren, zodat je plan haalbaar is maar je wel continu verder brengt;
  • Gewoontes één voor één trainen, tot ze vanzelf gaan.

Start met afvallen

Een dieet op de ouderwetse manier wil je toch niet meer?

Je mag niet snoepen. Je mag maar één keer opscheppen. Je mag niet eten voor de tv. Je mag geen koekje. Je moet naar de sportschool. Minstens drie keer per week. Je moet producten kiezen met 0% vet. Je moet calorieën of punten tellen. Je moet je aan je menu houden. Je moet traktaties afslaan. Je mag geen chips. Geen friet. Geen wijn. Geen chocola. Geen worst. En daar moet je je de rest van je leven aan houden.

Krijg je er al zin in? Waarschijnlijk niet. Laat staan dat je het gaat volhouden. Toch schrijven veel dieetmethodes zulke dingen voor. Dat komt omdat er alleen maar is nagedacht over wat goed zou zijn voor een mensenlichaam. In theorie, in het algemeen. Niet over wat goed is voor jou, als compleet mens, met een stofwisseling, een hormoonsysteem, een drang om te overleven, wensen en behoeftes. Voor zo’n echt mens is eeuwig strijd voeren met verleidingen geen optie. Continu opletten ook niet. Laat staan alles opgeven waar je nu van geniet.

Wil je van de worsteling af en werken aan een blijvend resultaat, dan kan het programma van Weg met de Weegschaal je helpen. Het leert je om af te vallen door je lichaam en brein goed ‘in te stellen’.

Start met afvallen